69317230_2726585680686522_713079169453391872_n
  • post by:
  • Август 31, 2019

Олександр Кийченко про роль Burning Man в українській культурі

Burning Man в самому розпалі: фестиваль вже встиг здивувати учасників з усього світу своєю неповторною атмосферою. Тисячі людей зібралися, аби знайти себе, самовиразитися та долучитися до свята, що змінить їх життя назавжди.

Гості Burning Man вже встигли оцінити роботу наших артистів на 30-метровій піраміді PlayAlchemist, представлену у вигляді 7 відео-мапінг перформансів.

Отримати таку можливість було досить складно, проте воно того варте. Завдяки такій масштабній роботі розвиток медіа-арту для українських митців буде ще більш доступним.

Про вплив Burning Man на складову української культури, підтримку від держави та майбутнє українського мистецтва розповів Олександр Кийченко. 

Чому українським митцям важливо представляти свої арти в рамках таких масштабних культурних подій, як Burning Man?

— Українські медіа-митці дуже талановиті і здатні дивувати своїми проектами і перформансами найвибагливішого глядача. Наші артисти демонструють у своїх роботах високотехнологічні в технічному сенсі шоу, а в медіа-проектах — сучасне бачення арту в художньому, ідеологічному і змістовому наповненні. Саме тому наші українські медіа-артисти отримують високу оцінку на міжнародних фестивалях медіа-арту, і, на мій погляд, найбільш відомі в категорії 3D-мапінга. До слова, багато наших зарубіжних партнерів з подивом дізнаються, що ці роботи зроблені українськими медіа-артистами! Саме тому, нам необхідно представляти свої арти на наймасштабніших міжнародних фестивалях та презентувати наші роботи! Настав час заявляти про наших українських медіа-артистів голосно. І фестиваль Burning Man, без сумніву, є відмінним і найсучаснішим світовим майданчиком для цього.

 Які можливості отримають наші артисти завдяки Burning Man?

— По-перше, це унікальна можливість показати свої медіа роботи найпрогресивніший і вишуканій публіці з багатьох країн світу, публіці, яка мислить по-новому, думає по-новому і є найбільш креативним прошарком світової спільноти. Як відомо, в цьому році Burning Man зібрав понад 80 тисяч учасників — артистів різних напрямків, художників, дизайнерів, музикантів, креативних менеджерів, інженерів, архітекторів, фінансистів, топ-менеджерів і це прекрасна можливість представити роботи наших медіа-артистів міжнародного культурного товариства і налагодити ділові та дружні стосунки, які з часом переростуть в спільні проекти і постійну співпрацю та дадуть можливість ще ширше популяризувати наших українських медіа-артистів.

Чи вплине участь наших медіа-артистів на імідж України в очах українського і міжнародного ком’юніті?

— Звичайно вплине! У цьому році на Burning Man наша українська делегація представляє велику програму медіа-арту — це 7 медіа перформансів з відео-лазерною 3D-проекцією на поверхню найпопулярнішого арт-об’єкта на фестивалі —  30-ти метрову Піраміду PlayAlchemist, яку видно з усіх куточків і яка є центральним місцем культурних подій на Burning Man. Діджитал роботи наших медіа-артистів з національною українською «ноткою» наживо побачать десятки тисяч Бернерів з різних країн! Упевнений, ми всіх приємно здивуємо! А це позитивний імідж України та просування сучасного українського мистецтва в контексті світової культури.

 Чому такий напрям, як медіа-арт, варто розвивати в нашій країні?

— Тому що напрям медіа-арту найпрогресивніший і перспективний, він знаходиться на стику IT, сучасного арту і діджиталізації. Це дає можливість по-новому дивитися на мистецтво і розвивати технології, йти в ногу з часом і показувати нашим зарубіжним партнерам, що Україна  — прогресивна країна з розумними людьми і великими можливостями.

Чи допоможе поїздка на фестиваль «вирости» українським артистам і перейняти новий досвід від зарубіжних колег?

— Звичайно так! Думаю, не тільки допоможе «вирости», а й багато в чому поділитися своїм досвідом з колегами. Досвід, отриманий на Burning Man дуже цінний, починаючи від спілкування і взаємодії в екстремальних кліматичних умовах в процесі будови Піраміди і підготовки до показу перформансу, і закінчуючи обміном досвіду, передовими напрацюваннями і новим баченням сучасного арту. Сама атмосфера Burning Man розширює межі сприйняття і дає новий потенціал для розвитку.

Чи повинна держава підтримувати подібні культурні проекти?

— Повинна і в цьому році підтримує! Підготовка до показу української медіа-програми і сама поїздка нашої команди медіа-артистів на некомерційний фестиваль Burning Man в США в пустелю Невада — це справа витратна і вимагає підтримки не тільки фінансової, але і адміністративної та інформаційної. Так нас підтримав Український Культурний Фонд і виділив грант на реалізацію такого культурного проекту, за що їм величезне дякую! Також нас підтримали Міністерство Закордонних Справ України, Український Інститут, Міністерство Інформаційної політики, а це говорить про те, що держава приділяє увагу таким міжнародним культурним проектам. Такі проекти допомагають краще пізнати нашу країну, сучасну культуру, можливості, створити позитивний імідж України за кордоном, особливо в умовах гібридної війни.

 Підігріє поїздка інтерес наших людей до медіа-арту?

— Впевнений, що так. Наші люди, а особливо молоде покоління, прагне до всього передового і цікавого, саме таким і є медіа-арт. Тільки потрібно цей вид мистецтва «правильно» просувати і популяризувати, що ми спільними зусиллями і робимо!

Слідкуй за подіями Burning Man на сайті: DigitalCulture.in.ua 

Дізнавайся про життя наших артистів на Burning Man на сторінках у Facebook та Instagram.

Проект проходить за підтримки Українського Культурного Фонду, Міністерства закордонних справ України, Міністерства інформаційної політики України, в партнерстві з міжнародним Кемпом PlayAlchemist.

Leave Comments