- post by: Katya
- 25 сентября, 2019
Balthazar в Києві: сповідь фаната
Тиждень тому з Києвом відбувся Balthazar. А хто може розповісти щиріше про виступ, ніж прихильники гурту? Тож для вас історія з перших уст.
Та для початку трохи контексту. В далекому 2016 назва Balthazar вперше з’явилась на концертній карті Києва. Тоді послухати бельгійців набився мало не повний Sentrum. Вже тоді музиканти були вражені тим, як тепло їх зустрічала київська публіка — виявилось, гурт в наших краях більш відомий, ніж могло здатися.
Потім був сет на Zaxidfest і кілька візитів із сольними проектами вокалістів, Warhaus Маартена та J.Bernardt Йінте. Доки “голоси” (хоча, складно називати когось голосом в гурті, де співають абсолютно всі, створюючи хоровий ефект на сцені) гурту пробували себе кожен у сольному плаванні, Balthazar перебував у творчій паузі.
Цьому музичному локомотиву потрібна була пауза, інакше чиста творчість ризикувала перетворитися у посередню рутину. Тим часом Маартен все більше вдавався у вінтажний звук, додаючи більше томних гітар та духових, Йінте бавився з електронікою в танцювальним хіп-хопом, а басист Сімон Касьєр занурився у лоуфайний інді-рок у дусі The Strokes. Та Balthazar — те, до чого вони завжди повертатимуться. Бо 1+1=3, як люблять прокоментувати паузу музиканти в інтерв’ю.
Січень 2019. У Balthazar з’являється їх найкраща платівка — Fever. Кожен досі тягне музичну ковдру на себе, проте зміна підходу до творчості пішла на користь. Музиканти перестали відноситись до проекту надто серйозно, тому альбом звучить легше, порівнюючи з попередніми роботами. Слухача не перевантажують емоційним пафосом, проте кажуть розслабитися і ловити африканські ритми. Платівка вийшла більш танцювальною, хоча тут трапляються і ліричні шедеври.
Прелюдію завершено, тепер трохи особистих історій. Послухавши Fever, я зрозуміла, що не почути цей шедевр наживо — означає багато втратити і мало не взяла одразу квитки до Варшави, де вже зовсім скоро музиканти приїжджали з туром. Та життя внесло свої корективи і сказало тверде “ні”. Довелось затирати до дір альбом в навушниках і чекати наступних дат.
І от, одного травневого ранку оголошено осіннє побачення Києва з Balthazar. Радості не було меж. Тимчасово. Напрочуд швидко стало зрозуміло, що українським фанам затісно в Bel Etage. Це був єдиний концерт гурт в Україні цього туру, тому досить швидко всі квитки були продані. Я ж лишилась у рядах людей, що відчайдушно шукали квитки серед перекупщиків і людей, що поміняли плани. І поплатилась за це.
Заповітне 17 вересня, заздалегідь підходжу до дверей Bel Etage, де вже годинами чатують охочі потрапити до перших рядів. І недарма чекають — музиканти приїжджають до залу, фотографуються на фоні вивіски і підписують квиточки фанам. Через кілька годин виявляється, що вони недійсні. Далі був біль, розчарування, бикувата охорона, що виганяла з-під залу всіх, кому також не пощастило у квитковій лотереї, при тому абсолютно не чіпаючи мамкиних бізнесменів, що наробили сувенірних магнітиків на стендах, гнів у першу чергу на себе — перший раз купити підробний квиток, ще й на концерт улюбленого гурту. Дякуючи лояльності організаторів і музикантів, концерт для мене не закінчився на порозі залу.
Розігрівали цього разу бельгійців гурт Гапочка, цього разу в акустичному форматі. Через проблеми з квитками послухати розігрів не вдалось, але з розповідей людей у залі можна зробити висновок, що вибір був вдалим.
Вжух — і світло почало миготіти, вказуючи на скору появу героїв вечору на сцену. Під шум оплесків починає нестися Roller Coaster, трек з останнього альбому. У Києві їм не знадобилося часу на розкачування — з першої пісні музиканти почуваються, як вдома. Невимушено танцюють на сцені, джемлять, імпровізують, показують знання ключових фраз українською, доводячи фанатів до шалених вересків — традиційний акт ввічливості, що працює безвідмовно. Головне — щоб було з душею. Судячи з того, що творилося на сцені й під нею, сміливо скажу, що любов щира і взаємна.
Якими б сильними не були сольні альбоми учасників, основний гурт завжди залишатиметься чимось більшим. Balthazar разом — нестримний роллеркостер, що метається від темної романтики Маартена до запальних танців Йінте. Але в цьому видніється чіткий баланс. Вокалісти не конкурують між собою, намагаючись виділити свої треки, навпаки, доповнюють один одного, створюючи цілісну і довершену картинку. Принаймні, так виглядає сценічне дійство очами глядача.
Нові треки вдало переплітаються зі старими у сетлисті й однаково гаряче сприймаються. При тому і там, і там з’являються сюрпризи, наприклад, тяжкі і агресивні, як для інді-гурту, що не намагається загнати себе у рамки року, гітари The Boatman — хіта з дебютного альбому Applause. Чи пісня-обіцянка ніколи не видаляти номер телефону коханих — Phone Number наживо розкрила свій ліричний потенціал. Залитий приглушеним світлом Маартен співав її з особливою ніжністю, що лиш додавало м’якості та камерності. Все ж, як би він не намагався надихнутися танцювальним грувом J.Bernardt, ліричні деталі вдаються набагато природніше.
В групі всі мультиінструменталісти, тому періодично музиканти міняються місцями, інструментами і ролями. Наприклад, Тайс Дельбеке вносить родзинку в Grapefruit — лунає потужне тромбонне соло, від якого, здається, здригаються навіть стіни. Він же, в залежності від пісні, міняє тромбон на синтезатор, скрипку чи гітару. А Сімон пробуджує в собі ударника на Bunker. Цей ліричний Шедевр (так, саме з великої літери), який можна замість подорожника прикладати до розбитих сердець, отримав незвично енергійну коду. Хоч пісня і без того прекрасна та цілісна. Ах так, ще раз нагадаємо, що в цьому гурті на беквокалі абсолютно всі учасники. Ну, певне, окрім тих, хто відповідає за світло та звук:)
Те, що виділяє Balthazar — близькість до прихильників, у багатьох значеннях. Перед концертом ледь не весь гурт сидів на курилці під входом, всі, хто впізнав їх, спокійно підходили на фото/автографи (власне, завдяки цьому я й потрапила в зал). Під час Changes Маартен застрибує в зал, разом з дівчинкою піднімає плакат зі зверненням рідною голландською, прогулюється поміж людей до звукорежисера і назад. Перед останніми треками гурт запрошує всіх бажаючих на афтепаті в Алхімік, бар неподалік, де можна поспілкуватися з музикантами особисто. Тішить, що хлопців не зачепила зіркова хвороба.
Наостанок потрібно згадати ще одну велику пісню, Fever. Вона ж дала назву і настрій (чи вайб, як це модно зараз називати) останньому альбому. В студійному варіанті її енергії виставило би на дві окремі пісні. Спочатку це спокійний трек з яскравим хуком, який засідає в голові, але ритм плавно наближається до кульмінації, і вибухає, зациклюючись у гітарному шаленстві. Вам мало? тоді тримайте ще один вибух після затишшя. А тепер уявіть, як ця енергія виривається наживо. Весь натовп злився у єдину пульсуючу істоту, виплескуючи долонями ритм і по вказівці Йінте співаючи ту чи іншу партію, Тайс доповнює це скрипкою, публіка шаленіє — трек став гармонійною кульмінацією концерту. Що тут сказати, справжня лихоманка, про яку йдеться в тексті.
Після Entertainment гурт йде зі сцени, але фани нізащо не відпустять гурт без медитативної Blood like Wine. Потрібно ж підняти свої келихи за хорошою концертною традицією, що і відбувається. Після такої пісні і концерт вже логічно завершений. Можна йти додому та намагатись зібрати докупи враження з одного з точно найдушевніших шоу. Або ж шукати музикантів по місцевих барах.
Автор: Лєра Зданевич
Ph: Юрій Грязнов
Leave Comments Cancel reply
Новые посты:
RELATED POSTS
Billie Eilish представила новий трек та кліп «Your Power»
Співачка Billie Eilish порадувала фанатів виходом свого нового синглу «Your Power» та кліпу до нього. Чарівна мелодія та чуттєвий голос дівчини захоплюють з перших секунд. У пісні, Біллі висвітлює проблему насилля. Музичне відео, спродюсоване самою Біллі, починається з аерофотозйомки гір, перш ніж глядач побачить Айліш, яка сидить на горі. Потім співачку починає обвивати змія. Про […]
Прем’єра! Bjarki та GusGus випустили кліп на трек «Чорнобиль»
Ісландський гурт GusGus і продюсер та виконавець Bjarki випустили спільний кліп на трек «Чорнобиль» до 35-ї річниці трагедії на Чорнобильській АЕС. Режисером відео став українець Валерій Коршунов, відомий своїми культурними та соціальними проєктами, такими як «Звуки Чорнобиля», ARTEFACT і навіть перша діджитал-ікона України – «Чорнобильський Спас». Сюжет цього відео захоплює – колишня мешканка возз’єднується зі […]
«Звуки Чорнобиля»: нові кліпи, AR-платівка та документалка на Телебаченні Торонто
24 квітня міжнародні артисти GusGuS, Bjarki та Dub FX презентують унікальні кліпи, присвячені аварії на ЧАЕС, а альбом «Звуки Чорнобиля» з’явиться на Spotify, Apple Music і Youtube Music. Восени 2020 року українські та міжнародні музиканти GusGus, KAZKA, «Вагоновожатые», ATOMIC SIMAO, TELEPOPMUSIK, Bjarki, Dub FX, Сергій Міхалок, Олександр Чемеров, Стасік, KRUTЬ об’єдналися у тематичний проєкт Валерія […]
Для відвідування Burning Man потрібне обов’язкове щеплення
Організатори фестивалю Burning Man розглядають можливість вимагати від учасників довести, що вони були щеплені проти COVID-19, якщо фестиваль все ж відбудеться. Організатори кажуть, що до кінця місяця вони точно не вирішать, чи відбудеться цього літа подія, скасована минулого року через пандемію. Генеральний директор Burning Man Маріан Гудель (Marian Goodell) заявила у відеозверненні, розміщеному на веб-сайті […]
Snoop Dogg випустив альбом та NFT-гіфки до «420»
Репер Snoop Dogg 20 квітня, в день марихуани, який святкують в США і Канаді, представив новий альбом From tha Streets 2 tha Suites, а також кліп на один з треків. В альбом увійшли 10 треків, в записі яких брали участь Devin the Dude, Kokane, Mozzy, Tha Eastsidaz, Goldie Loc, Big Tray Deee та J Black. […]